sobota, 17 maja 2014

Makaron z pesto z czerwonej fasoli

Obecnie jestem w fazie pesto i past do chleba. Zawsze staram się mieć w szafce makaron i puszkowaną ciecierzycę, fasolę i oliwę z oliwek. Dlatego dziś zrobiłam pesto z czerwonej fasoli z makaronem tagliatelle.

Składniki na pesto:

puszka czerwonej fasoli
czosnek (ja dałam dwa ząbki, bo my lubimy każdą ilość czosnku)
czerwona papryka w proszku (mam przywiezioną z Węgier, "oryginalną", w słoiczku, kolor ma intensywnie czerwony, nie tak jak ta ze sklepu)
przyprawy (bazylia, oregano)
oliwa z oliwek (im więcej, tym lepiej, zaczynam od czterech łyżek, pesto nie może być zbyt gęste, bo mój blender staruszek nie podoła)
kilka łyżek przegotowanej wody (z powyższych względów - zaczynam od jednej)
słonecznik (na oko, myślę, że łyżka-dwie starczy)
czarne oliwki (kilka sztuk - dziś nie dałam, bo nie mam) + kilka dodatkowych

natka 

sól

makaron tagliatelle
 
Fasolę przepłukuję i odsączam, wszystkie (z wyjątkiem natki) składniki dokładnie blenduję na gładko, choć zawsze trochę grudek ze słonecznika zostaje.

Makaron gotuję wg przepisu na opakowaniu. Zaraz po ugotowaniu mieszam go w garnku z pesto, posypuję natką i ewentualnie kilkoma posiekanymi czarnymi oliwkami (dziś zielone, choć czarne bardziej pasują).

Fot nie robię - całość nie wygląda zbyt apetycznie, choć jest pyszna i zdrowa ).

Koszt dwóch porcji: ok. 6 zł (zależy ile zapłacimy za fasolę i za makaron, ja kupuję tańsze wersje).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz